Tuesday, August 08, 2006

Kembali

Alhamdulillah. Ye haaa...seronok dapat berblogging kembali setelah menjeruk hati dan perasaan yang terpaksa mengorbankan dunia blogging seketika. Alasan utama ialah saya membaiki proof read tesis saya dan hari ni saya dah siap printed out semuanya. Tapi, next week baru dapat jumpa supervisor utk mendapatkan signature dia bagi membolehkan saya submit tesis tu ke pejabat kuliah. Dia sibuk sangat minggu ni + tak sihat pun ya. Kemudian tunggu arahan rasmi pihak kuliah membenarkan saya buat hard cover.

Masa saya teruk demam panas ari tu, proof read tesis saya dikembalikan, tetapi saya terpaksa menunggu betul2 kebah untuk membaikinya. Kiranya sepanjang minggu lepas saya sibuk membaiki grammar bahasa Inggeris dan benda2 teknikal yang lain. Saya akui saya tidak pandai berbahasa Inggeris, tapi itulah cabarannya saya kena hadapi.

Sekarang, misi utama saya ialah menjenguk blog kawan2 yang dah lama saya tinggalkan. Ada gak yang saya lawati tapi tak tinggalkan jejak, cuma satu dua blog aje yang saya tinggalkan jejak, itu pun rasa urgent nak jawab.

Kepada kawan2 yang wished saya cepat sembuh dalam entri sblm ni, terima kasih banyak2 ya. Moga Allah balas seribu kebaikan kepada anda semua kerana mendoakan kesihatan orang lain :D.

Oh ya... nampaknya kita para bloggers ni kena ada insurans tangan, sebab kalau tangan tu tak de insurans, pakai sedap menulis aje, alamat kena tahan dek pihak berkuasalah ya. Ok Syikin, jangan menulis sebarang perkara yang berunsur hasutan. Tapi, kalau kita rasa tak puas hati, takkan tak boleh luah sedikit kot? Bukannya kita ada kuasa mengubah keadaan yang kita tak suka tukan? Sekadar luahan rasa. Hmm..tak taulah saya.

39 comments:

Hot Mama said...

Laa baguslaa Syikin dah recover from demam. Thesis ok?
Syikin nie bukan seorg penghasut so don;t worry tak kena tangkapnya..hahah!!!
LAgipun Syikin laa banyak memberi tips pasal pregnancy!
Sebelum kita nak gi battle of labour nie, nak ucapkan terima kasih byk2!

Izhal said...

Alhamdulillah dah sembuh :) wah dah beres banyak kerja ya...

insurans tangan??? ada yang dah kena ke???

MOKCIK AZWA said...

Syikin...welkam bek to the blogging world...sama kes ler kita...rajin bertandang ke blog kenkawan tapi sesekali je berkesempatan meninggalkan jejak. agaknya blog azwa sendiri pong dah bersawang dah nie hehehehe...

ibuVouge said...

hugs untuk syikin

mg syikin berjaya buat tesis dgn aik, happy blogging back!!

WRA said...

bestnya dah nak abis huhuhuhu....akak mmg confirm tangguh tesis tu...dah hantar borang dah pun...anyway, selamat maju jaya yer ehheheheh

blackpurple @ jowopinter said...

Alhamdulillah....Selamat kembali berblogging.... :)



Tak dapat mengubah dgn tangan, ubahlah dgn lidah..kalau tak boleh gak, kita masih ada hati...(tak ada kena mengena, ini bukan menjawap entri....)

Sastri said...

welcome back kak... :-)

Mama Sarah said...

alamak wujudke insurans tangan tu? ada org kata, sukahatilah nak tulis apa kat your own blog kan? tu semuanya buah pandangan si penulis. tak ke?

Kiah Kardashian said...

Alhamdulillah semua get back to normal.

macam macam ek skarang. Insurans tangan pun ada ka. Maknanya tulis benda tertentu ajerla. Dah cam gitu gayanya....

maklang said...

Selamat kembali Syikin. Jangan kerja teuk sangat. Nanti sakit balik.

Good luck for your thesis!

KAMATO said...

Tahniah, dah selesai satu tugas, semoga segalanya berjalan lancar dan borkonvo

Literature Sushi said...

Selamat kembali berblogging... tapi hati-hati, lan ni blog dah kene santau dek kerajaan.. eh silap.. kene pantau...

Anonymous said...

I hate malay pig so much in my life

If all malay pig jump into sea and all die

This world will become very very beautiful

FaEzHussain said...

Selamat kembali berblogging.
Saya masih belum siap saya nyer portfolio, takde mood nak buat dan juga sibuk mengemas barang....:(
itu semua bukan alasan!

insuran tangan memang ada....cuba tanya pianist...

Shami said...

Semoga berjaya.....selamat kembali berblog, lama awak takder, saya pun hilang semangat,

P/s:ader kawan kiter tu dah pandai ingat sendiri blog dia bersawang..he..he..he lepas tu dia bersungut kat saya lak blog saya bersawang...saperlah kawan kiter tu yer...he..he..he dek kerana rungutan dia tu terpaksa saya bagitau dia pengerusi MASK sibuk..hi..hi...

Kaklong Syikin said...

HM: demam panas tu dah ok. pagi ni plak rasa tak sedap badan sikit.
thesis ok.syukur.
oh..saja suka nak kongsi tips pregnancy n delivery..saya mmg mudah excited dengar org nak bersalin ni, terutama first baby :D

Kak PB: thanks kak. hehe..mmg tak tahan cuti lama2 pun.

Izhal: belum ada lagi, depa baru cakap minggu lepas. keluar dlm paper

Kaklong Syikin said...

Azwa: thanks. hehe..sama2lah kita rajin mmebersihkan blog.

IV: thanks a lot.

Kak Wan: ok kak..tak pe, abih confinement pulunlah ya.

BP: thanks. hehe..itu macam hadith Nabi tu. Ya...dah tak mampu guna tangan n lidah, guna hati. berdoa itu senjata mukmin.

Kaklong Syikin said...

sastri: thanks

mamasarah: hehe..istilah saya sendiri tu. maksudnya, tak mo timbul masalah, kena hati2 menulis. tp kerajaan bimbang kot content entri tu blh jadi alat penghasut pada pembaca2 ramai blog. itulah, dah blog kitakan suka hati kitalah...

zakiah: thanks. hehe..nak wat camner zakiah. minggu lepas dah announce dlm paper.

Kaklong Syikin said...

maklang: thanks a lot.

kamato: thanks a lot. konvo tu tak dpat, lambat sangat dah. tahun depanlah jawabnya.

Raeidzall: thanks. hmm...itulah pasalnya..

Kaklong Syikin said...

K.A.M.P.I.Msia: hmm ok. so, apa kriteria jadi malay pig tu? blh tau ? saudara/i berbangsa apa?

Dr. Faez: thanks. alahai dr. doalah banyak2 supaya mood nak buat portfolio tu dtg balik. berkemas barang nak ke mana?
oh..mmg ada rupanya insuran tangan ya..baru tau.

Shami: alahai..janganlah camtu. heheh..saya tau sapa org tu.dia pun dah tinggalkan komen kat entri sblm ni, suka dia Presiden MASK stop blogging jap.tp saya dah masuk blog dia dah heheh.

Anonymous said...

akhirnya siap jua proof read. mmg penat wat benda tu. :) apapun tahniah. tak perlu present and defend thesis ke?

Kaklong Syikin said...

atok: thanks atok. ha part tak perlu present n defend tu yg best tu..sebab saya punya tesis ni hanya partial fulfilment, sbb saya amik coursework + dissertation. saya tak amik full thesis. kalau buat full thesis tak perlu courseworkkan. saja amik coursework sbb nak polish ilmu lama balik n tambah ilmu baru :D. ada gak pilihan buat full coursework tanpa dissertation, tp mmg nak buat tesis gak.

Titicaca said...

selamat berblog semula and congrats sbb dah habih proof read thesis..fuuhh...such a relief, huh!

ontahsapo said...

sekarang giliran aku pulak utk rehat, aku ter'campak!!!

Ayu Mohamad said...

akhirnyaaa.. heheh thanks sbb call sy smlm kak.. sonok gilerr memula tgk gambo nya pastu dengar suara nya mcm tak percaya hehehehehe

Alinlai said...

he he he insurans tangan, rasanya setakat luahan hati sikit2 tu OK kot, takkan la itupun nak sekat bukan demokrasi namanya tu :) hopefully k'jaan fikir byk kali sblm keluarkan apa-apa arahan :)

Kaklong Syikin said...

titicaca: thanks a lot. betullah TC, mmg lega sangat2. ni dah asyik tersenyum aje.

OS: torcampak kek mano ni? luko parah tak?

ayu: hehe..biarlah rahsia dah jadi tiada rahsia yek..

alinlai: hehe..cubalah tanya pandangan students awak, what;s their reactions ?

Anonymous said...

Selamat kembali berblog ya syikin, semuga kali ini tak stop lagi ya hehehe

Kita bercerita ni kadang2 untuk menyedarkan semua pihak bukan lebih pada menghasut tapi kalau tak sedar diri juga nak buat macam mana. Pelik juga yang menghasut tu punyalah kerajaan peka tapi blog yg berbasa kasar dan tak senonoh tu tak pula dengar cerita nak disiasat, entahlah.....

Kaklong Syikin said...

Am: Thanks. InsyaAllah, harap2nya tak stop lagi.

hmm..itulah Am. tak tau nak kata dah pasal pantau blog ni. tak pelah, yg penting kita tak hasut org kan?

zino said...

kenapa tak tulis tesis tu dalam blog.. kita betulkan grammer tu sama sama.. tapi ada harapan hancuss juga..hehe

anyway tahniah semuanya dah selesai..

yg nak di pantau tu benda2 yg boleh menimbulkan kan keresahan umum dan huru hara.. kalau setakat nak meluahkan perasaan tu ok kot..

Kaklong Syikin said...

zino: thanks. hehe..klau 1 ms tu ok kot blh masuk dlm blog, ni hampir 200 ms..kopaklah ari tu duit suami saya dlm RM 500 lbh bayar utk proof read grammar tu.1 helai RM 3 utk rate student.

ha..harap2nya blhlah part luahkan perasaan tu.

Unknown said...

Selamat kembali kak syikin.

simah said...

welcome back... rindu dengar celoteh syikin... hope semua ok dan syikin akan abis semua hal thesis soon..insyaAllah

Kaklong Syikin said...

Yus: thanks

Simah: thanks..hehe, saya pun rindu kat awak. insyaAllah.

NBK466 said...

Aduh...awat sekejap sgt cuti president MASK nie??? Den punya maid cuci sawang dah ler kena hantar balik sbb kantui takde permit nie...hu..hu...hu..

AppleB said...

welcome back. syukurlah dah sihat kembali. good luck dgn tesis tu :D

tee said...

syukur... agaknya shikin ni susah nak demam.. tu yang bila dah kena tu, cam tsunami gitu... niway, selamat berpena kembali.. sekadar meluahkan perasaan tu rasanye bukan dikategorikan dalam menghasut.. coz this is the only medium that we can freely express our thoughts..

oh, ye, thanx for the advice on the zikir.. :)

Kaklong Syikin said...

nbk: heehe..tak dapek den nak nolong doo.

Kaklong Syikin said...

Applepie: thanks

tee: agaknyalah. lagi satu saya tak blh lambat sikit makan ubat, akan jadi teruk. sama2, moga mudah perjalanan pregnancy tee.