Sunday, September 17, 2006

Pengumuman & Cerita

Assalamualaikum,

Saya nak umumkan beberapa perkara;

1. Seminar Perundangan Keluarga PERCUMA akan diadakan pada;

Tarikh : 21 September 2006 (Khamis - sila ambil perhatian, ia hari bekerja)
Masa : 9 pagi - 5 ptg
Tempat: Dewan Sekolah Agama Menengah Tinggi Kampung Jawa Kelang (terletak selepas KISAS)
Anjuran: Jabatan Agama Islam & Persatuan Peguam Syari'e Malaysia

Yang berminat untuk hadir atau menghantar wakil, sila hubungi:
Sdr. Rushdan Sujak- 019 381 5535


Cepat...ia terhad untuk 100 peserta sahaja bagi yang mendaftar dengan Sdr. Rushdan.

2. Saya kira ramai yang mengetahui kontroversi mengenai jenama roti terkenal, High 5. Untuk mengetahui perkembangan mengenainya, sila lawati http://www.muslimconsumer.org.my/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ok. Saya nak cerita pasal pemotong rumput yang kurang adab saya kira. Pagi Sabtu, saya menyidai pakaian di luar dan suami pula keluar ada urusan. Tengahari tu, saya tengah memasak di dapur, terdengar orang memanggil daripada luar. Daripada balik langsir sliding door yang jarang ni, rupanya dia pemotong rumput. Kemudian saya menyelak langsir, baru perasan, rupa-rupanya si Pemotong rumput ni dah siap-siap bukak pintu pagar rumah saya!!! Sambil dia berdiri megah dengan mesin potong rumputnya. Baru saya teringat, saya terlupa kunci pintu pagar tu pagi tadi sebaik suami beredar. Rasa kulit saya ni bertukar hijau (incredible hulk) tiba-tiba sebab marah dengan sikap dia yang membuka pintu pagar tanpa izin walaupun tak berkunci. Siap dia tanya saya lagi,



Mana? (Amboi, dia tak tanya pun saya nak memotong rumput atau tidak, tiba2 tanya bahagian mana yang saya nak mesin)
Tak mau...sapa suruh bukak pagar? Ayokk... (tegas suara saya. Perkataan ayok tu spontan terkeluar)
Ayok (Terkejut dia dengan reaksi saya. Dia angkat tangan mohon maaf).


Geram betul saya. Kurang ajar rasanya. Bila dia beredar dengan motornya, baru saya keluar untuk mengunci pintu pagar tu. Dahlah dia tak tutup rapat pagar tu semula...Sib baik pintu grill rumah saya berkunci, kalau ternganga, agaknya kat muka pintu dia terjengul. Spoil kejap mood saya.


p.s. Huda dan Aiman masih belum sembuh lagi. Sebelah pipi lagi naik benguk pulak. Dah nampak mengembang aje muka masing-masing. Harap-harap dua2 nya cepat sembuh.
p.s.s. Saya nak tahu, adakah sidebar saya ni turun ke bawah di monitor anda? Sebab pada monitor saya ni, sidebar ini telah turun ke bawah. Harap boleh beritahu saya ya. Terima kasih.

2 comments:

NBK466 said...

Itu potong rumput Bangla orang ka.. India orang? Takda baca punya orang... nak PAU ler tuh.... Mungkin sbb p'puan dia berani ler main TERJAH jerk cam Nas Ahmada... kalau ada org lelaki sesilap dia balik kena TERJAH ngan parang..he..he..he..

Kaklong Syikin said...

salam..nbk,

dia ni India..