Thursday, June 15, 2006

Bacaan Selawat ke atas Nabi Nuh

Assalamualaikum...


Kat sini saya nak share bacaan selawat ke atas Nabi Nuh. Bacaan ni elok dibaca semasa bertembung dengan binatang2 merbahaya dan berbisa. InsyaAllah, keselamatan kita terjamin di mana binatang2 tersebut tidak akan mengganggu kita. Saya tau ni pun daripada mak mertua saya :) .

Salaamun 'ala Nuhin fil 'alamin
(Sejahtera ke atas Nabi Nuh bagi sekelian alam)

p.s. kalau ada yang rasa saya silap terjemah, sila maklumkan ya.

4 comments:

simah said...

saya bismillah 5 pun tak hafal lagi hahahah otak lembabbbbbbbbbb..thanks for this new doa

Kaklong Syikin said...

simah, jgn cakap camtu...kalau nak senang ingatkan, baca kuat2 semasa menghafalnya..insyaAllah, lama2 akan kekal dlm ingatan.

lagi satu, bila dpt ingat, cepat2 tulis pula apa yang dihafal tu..lagi mmbantu menguatkan ingatan insyaAllah.

tak pe..slow n steady win the race :)

Sherin de Souza said...

Terima kasih, saya pun pernah amalkan sebenarnya semasa sebelum buat C-section dulu. Tapi tak hafal guna buku je.. Thanks alot!:)

Kaklong Syikin said...

sherin: sama2. tak hafal tak pe kalau rajin pegang buku..