Thursday, June 15, 2006

Debor weh...

Petang Rabu ni tadi, saya menerima surat rasmi dr pihak kulliyyah mengenai status comb binding tesis saya. Pihak kulliyyah telah melantik secara rasmi DR. X yg saya ceritakan tempohari selaku supervisor utk pembetulan tesis saya, sebab dia yang memeriksa tesis saya selain drp supervisor asal saya. Kiranya, tugas supervisor asal saya tamat secara rasminya di sini. Disertakan juga report Dr. X akan kekurangan yg terdapat di dalam tesis saya tu. Dan saya diberi masa selama sebulan sehingga 11 Julai nanti untuk menyerah tesis yang telah diperbaiki dan form2 yg berkaitan kepada pihak kulliyyah.

Perasaan saya bercampur baur sebenarnya. Pertama, gembira sangat sebab saya dah berada di penghujung penulisan tesis saya. Saya akan capai target sebulan ni untuk menyelesaikan semuanya, insyaAllah. Saya tak sabar menanti nikmat kepuasan 100% semasa menyerahkan hard copy binding nanti. Saya tak sabar untuk tersenyum sepanjang hari selepas itu :).

Kedua, saya mula berdebor ni weh...saya tak terbayang macamana urusan saya dengan Dr. X nanti. Ya, saya pernah beberapa kali bertembung dengan dia di kulliyyah, orangnya manis dan kecil molek, tapi khabarnya tegas terhadap student undergraduate. Macam2 bermain di kepala saya tentang dia; positif dan negatif. Aduh..jangan buruk sangka awal2 syikin ooiii. Saya harap saya yang postgraduate ni boleh bekerjasama baik dengan dia dan dapat memenuhi 100% pembetulan seperti yang beliau harapkan. Saya dah kena setkan appointment dengan dia secepat mungkin. Harap2nya minggu depan saya dah boleh meeting dengan dia. Tetapi, saya mesti buat persediaan awal dulu terutama membuat draf pembetulan yang dinyatakan, jadi taklah saya melenggang kangkung semasa berjumpa dia nanti. Sediakan payung sebelum hujan hehe. Tolong doakan segalanya berjalan lancar untuk saya ya...

25 comments:

simah said...

saya selalu doakan syikin.. u r a sweet lady..mesti supervisor X akan lembut hatinya bila berdepan dengan syikin punya ..insyaAllah :0)

cepat gabra syikin hehehe

Unknown said...

InsyaAllah kak..semuanya berjalan lancar. Saya doakan akak. Kak Syikin BOLEH!!

Shami said...

Jangan risau...doa banyak2 insyaallah berjaya....hati pun tenang....

Kaklong Syikin said...

simah:: hehe..tepat awak ni ttg saya..saya mmg cepat gabra

simah, Yus & Shami : amin. terima kasih :)

Mummy Rizq said...

syikin-all the best of luck to you! insyaallah semuanya akan a OK!

Anonymous said...

insyaAllah, boleh tu..dia strict ngan budak undergrad sebab depa tak berapa matured kut...

harap2 everything ok...

Alinlai said...

insyaAllah...ok tu. biasalah tu kdg2 orang cakap itu ini pasal orang lain, bila kita jumpa sendiri OK je :) selawat banyak2 hembus sikit sblm masuk bilik dia ke ke ke...sure sejuk hati dia, nak bagi sejuk lagi bawa air sejuk kwang kwang kwang (lawak je ummi...)

Sherin de Souza said...

InsyaAllah Syikin. Ramai yg sedang mendoakan Syikin ni. :) Boleh tu.

ontahsapo said...

ok tu...buat jer....

NBK466 said...

Best Of LUCK lah yek.... President MASK...apa ada hal..he..he..he...

MOKCIK AZWA said...

Semoga usaha Syikin akan berjaya dan mencapai kecemerlangan, InsyaAllah...

maaf bertanya, tesis peringkat apa tu? masters, phd? hehehehe....bravo Syikin. Azwa ada cita2 tapi nampaknya masa belum mengizinkan.

Kaklong Syikin said...

MB,Oren, Moon, Alinlai,sherin, OS,nbk,Azwa: terima kasih banyak2 atas doa kalian. amin. seronok sangat rasanya ni didoakan yg baik2.

oh ya Alinlai..hehee nantilah akan kubaca2 dan kuserapah2 nanti :)

nbk: lehh..apa pulak saya pres. MASK

Azwa: baru master aje.
insyaAllah, awak akan blh punya. cuma kalau awak bekerja, mmg cabaran tu kuatlah,kena kuat semangat jer n support family paling penting esp. husband. kalau tak, lingkup

tee said...

insyaAllah kalu kita ikhlas, akan dipermudahkan urusan oleh Allah.
*good luck*

Kaklong Syikin said...

ummuhajar & tee: terima kasih.

ummuhajar : betul tu..itu belum lagi mandi ingat tesis, makan ingat tesis, tidur pun ingat tesis..
hehe..bersuami satu..ya betul!!

Hot Mama said...

Wah dah nak siap Syikin. Cayalaa...
Dah tak lama tuu, nanti nak buat PHD pulak ker?
Dr. Syikin.. hehehe

blackpurple @ jowopinter said...

Tahniah kepada anda.... Tak sia-sia usaha anda..


..tau macamana sakitnya buat tesis master ni...

Nik Ha said...

All the best & gud luck k.syikin! Stay cool & sweet...eheh.

Ayu Mohamad said...

semoga akak berjaya..aminnnnnn

Kaklong Syikin said...

HM: insyaAllah nak abih dah ni. heheh..hajat hati mmg nak buat phd..nak kembangkan tajuk master sekarang ni. tp tgk dululah..mcm best jerk bunyi Dr. Syikin tu.hehe.tp bukan dr. perubatan, dr. buku..hahaha

BP: tima kasih. amin. BP buat master dlm bidang apa? tak mo further phd ke?

Ayu & nznm: tima kasih :).amin.

zino said...

semuga syikin berjaya...tak usah fikir yg negetif.. buat berserabut kepala je..

inshaAllah segalanya akan berjalan lancar..

aNIe said...

Syikin...best of luck....semoga syikin berjaya dan segalanya berjalan lancar...

Ajzie said...

Insyallah semua akan ok. Pastu leh wat PHD plak. Kat sini pun best gak.

Literature Sushi said...

Insyallah saya doakan...

KAMATO said...

Semoga beroleh kejayaan dan dipermudahkan oleh Nya jua

Izhal said...

wacayalu Puan :)

Dr. X atau mana2 doktor suka kalau kita pi dah bersedia camana Puan dah bersedia... time serah tu kasik synopsis sikit apa yang bakal dia baca... senang kerja dia PUan pon senang... GOOD LUCK...

Ya-Allah ya Tuhanku, bagilah Puan Syikin selamat, AMIN ya rabbal-al-amin...