Monday, June 12, 2006

Mohon Maaf & citer weekend

Assalamualaikum semua. Moga-moga ada yang terlepas daripada Monday blues pagi ni. Tapi kalau dah kono tu, tak dapek den nak nolong dooo. Oh ya, saya nak mohon maaf sebab untuk jangkawaktu terdekat ni saya hanya membenarkan bloggers saja yang memberikan komen kerana tanpa dijangka entri saya sebelum ni telah menjadi medan perbincangan oleh mereka yang marahkan kaum melayu yg mendapat pelbagai keistimewaan di tanah air kita ni. Sedih juga ada yg siap caci maki kita, tapi itu pendapat mereka. Bak kata saudara Izhal, ada yang betul dan ada yang salah pendapat mereka tu. Kalau sesiapa yang nak tau apa yang mereka katakan, marahkan, caci maki, silalah baca komen2 di entri "Gula..gula di mana kau gula".

Ok..pindah citer lain. Weekend baru ni tak ke mana pun. Duduk rumah aje. Entah nape, my mood was very bad in these two days...tak tau angin kus kus mana datang dah meresap dalam badan. Oh, Aiman pulak start demam sejak malam Ahad. Hehe..duk tak mo layan bola, tertengok gak perlawanan pembukaan antara Jerman - Costa Rica, tapi tak sampai habis. Takat 3-2 aje, rupanya2 menang 4-2. Teringat arwah ayah, kalau musim piala dunia ni, dia akan tidur cepat2, lepas tu berjaga tengah malam nak layan bola. Nasib suamiku bukan begitu, hehehe. Dia biasa2 aje bab bola ni. Teringat pulak seorang guru lelaki masa di tingkatan 4, punyalah dia tak minat bola, antara yang saya faham maksud kata2 dia, buat apalah nak berebut bola yang satu tu. hehe. pendapat masing2 kan. Tapi, kalua saya sendiri, jika diberi pilihan antara hindustan dan bola, tp bola org putih la..baik saya layan bola. Tapi antara bola dan travel n living di Astro atau mana2 siaran Astro kecuali channel 6, saya pilih yang kedua. ahaks. Pagi ni pula, dah start musim persekolahan, Husna jer ke sekolah, Aiman masih cuti, demam tak kebah lagi. Janganlah berjangkit dengan yang lain pulak.

25 comments:

aNIe said...

Syikin..kak lady ni tak le minat sgt bola...suka tengok aje...lebih2 lagi bab saat2 gol tu...anak kak lady berebut2 nak tgk bola & channel lain...(especially channel 11 ..minat sgt...sama le kita)...dia siap cakap....dah 4 tahun dia tunggu nak tgk W.Cup...kesian plak

blackpurple @ jowopinter said...

Blog saya pun pernah kena satu masa dulu. Saya delete semuanya. Blog Ontahsapo pun baru kena. Orang tak mengenal untung dan bersyukur macam itu lah...

Hmmm... demam bola sekali dengan demam badan agaknya. Kesian..

Kaklong Syikin said...

kak lady: kalau cakap 4 thn tunggu tu mmg kesian le.kalau saya pun mengalah..itulah emakkan, mudah lembut hati..hehehe

mamadiana: timakasih doakan.samalah ngan anak2 saya ni

blackpurpurple: aiman tu baru tadika, tak de maknanya dia minat bola..hrhehe...kalau demam kartun astro tu adalah..

eh, apasal ha diorang tukan? masuk blog kita org melayu ni nak lpskan geram...better depa bukak blog sendiri..ha, lepaslah kat situ habis2an..ataupun pg jer kat blog lim kit siang, luah kat situ..abih citer.. yg depa nak luah kat kita, kita bukan menteri kabinet pun, rakyat jelata gak cam depa tuh.

kasutVINCCI said...

hubby kv pun tak minat mana bola. Tp world cup ni layan ajer.Hiks

Hot Mama said...

Now since dah start bola, hubby conquer remote. so since cannot beat him, terpaksalaa join him. Best jugak tengok bola nie.. Hahaha

tee said...

eh, syikin, kita sama la. blog saya pun dah ada orang cereboh dan bercakap pasal isu yg sama. jadi terpaksala tang komen tu bloggers shj.

bola? minat tang time sumbat gol jer.. :)

Kaklong Syikin said...

kv: suami akak kalau time buat keje dpn internet tu, kebetulan tgh lawan bola..sesekali dia memandang jerlah kat tv tu


Hm: heehe..tak pelah, 4 thn sekali..bagi can, ye dak?

tee: lah..awak pun kena sama ke? sabor jeklah..

eh, hehe..samalah, saya tak de pasukan feveret, tp minat tang sumbatan gol cantik jer..tak sedar mulut tu pun "gol" hahaha. nasib kat rmh, kalu kat kedai, mau kena pekup ngan tangan suami hehe.

NONIE AZIZ said...

heheheh..saya pun kena shikin..sian Aiman...Moga cepat sembuh!!

Ayu Mohamad said...

kak syikin : sy suka tgk bola sama dgn abah..tp kalo tak tgk pon saya ok.. hehehe tp hubby tak minat so sy pon jadinya idak le menonton bolaaaaa

abi said...

interesting. look too coordinated. another propaganda perhaps? hehe...

paper hari ni, polis tahan lori seludup gula keluar dari mesia. hrmm...

bola? huhuhu... tgk tetap tgk walau main belum tentu pandai. ish... dah lama aku tak main bola nih.

Kaklong Syikin said...

MR: la hai..kena gak ke? sama ke depa guna nama samaran tu? kalau sama, depa ni jelajah drp satu blog ke satu blog..sabor jeklah

ayu: asben ayu geng ngan asben akak lah..

atok: itulah, mcm ada agenda jer depa. tp depa luah kat kita, apa dapat? kita bukannya menteri pun.

ontahsapo said...

blog aku pun kena gak...entah la saper yg hampeh tu...

Mummy Rizq said...

terpaksa beli TV lagi satu.. kalo tak terlepas lah segala citer citer melayu TV2.. TV9.. Ria..etc. Isshh.. untung cina jual TV tu kan kalo ada 10 org cam ni!

Kaklong Syikin said...

OS: tak sangka ramai dah kena rupanya

MB: cayalah...hahaa..

Anonymous said...

diberi pilihan melihat katun atau bola, saya lebih suka katun. :D

zino said...

kat sini pun ada cerita bola.. hehe

Unknown said...

Demam bola ni kat mana2 pun yer kak. Suami saya kalau di Malaysia dulu, sanggup bangun pagi2 tgk bola tu. Tapi tak semualah..team yang dia minat saja. Tapi di sini, dok mengadap jer...mentang2 tak perlu bangun pagi2..hehe.

Saya boleh layan sikit2 jer, suka part bila gol masuk..hihi.

Kaklong Syikin said...

NBB: saya pun :)

zino: hehe..tapi tak sehebat kat blog lain

yus: ha ahkan, kat senang waktu siang..kat sini time waktu msia malam, tu kena bersengkang mata. akak pun suka time sumbat gol jer.

ummuhajar: tahniah lulus :), tp ada masa anak2 saya pun payah gak nak bangun terutama kaalu tertidur lewat tu..

Pandang Dengar Diam said...

sana sini bola...sana sini AF...
dah demam....?

simah said...

bola punya hal kitaorang kat rumah tv dah off limit dah:::::::

Kaklong Syikin said...

cuaca: nasiblah saya ni bkn kaki bola n kaki AF, so takdelah demam :)

simah: alahai..siannya kat dia ;)

ibuVouge said...

syikin, iv suka bola, LA pun suka, tapi x rasa kemeriahan sbb huby xde.

dah cuba muffin

Sherin de Souza said...

syikin:

wah boleh bawa tgk bola juga ye? Hubby saya siap buat announcement tv tu dia punya sorang satu bulan ni. :)

Kesian Aiman demam ye. Musim kut. Anak-anak saya pun tak sihat seminggu dah..

Kaklong Syikin said...

iv: alahai sebak pulak dengarnya.

alah..lum try lagilah, musim payah gula ni tak leh nak buat lagi, ni order drp hubby.kena sukat gula..heeheh.

sherin alMashor: heehe..gitu2 aje tgk.

alamak..dia dah sound camtu, tak dapek nak nolong doo..

hai, aiman dah start, takut jangkit kat yg lain pulak. harap2nya idaklah.

Shami said...

Lah mamai lagi ker den ni, boleh lepas entry awak ni...ish...tak persaan betul, rasa klick hari2 kat blog awak ni...ish tak paham betul...