Friday, November 10, 2006

Saya kena TAG (II)

Assalamualaikum,

Semasa saya bukak email utk approve comment bloggers beberapa hari yang lalu untuk entri sebelum ni, bulat mata saya bila membaca komen Bunga Rampai menTAG saya!!!
Cepat-cepat saya masuk blog dia ni..dia tag saya sebab dia kata saya WANITA HANDAL!!!Astaghfirullah (3x)..segannya saya..saya seorang wanita merangkap isteri dan ibu yang biasa sahaja lagi malas ni huhuhu..aduii..kalau suami saya baca Bunga Rampai kata saya wanita handal..mesti dia sengih2 kerang..adeiiii..
Ni saya jawab tag dia tu..dia akan tau saya ni bukan seorang yg handal!!!!
Apapun Bunga Rampai, tq sudi menTAG saya :D..

5 perkara yang saya ingin lakukan jika saya seorang jutawan (insyaAllah):

- mengerjakan haji bersama keluarga & amal jariah esp. terhadap keluarga sendiri, kemudian untuk orang yang memerlukan
-melancong satu dunia seisi keluarga (saya suka berjalan)
-membuat rumah idaman saya; ia lengkap dngn perpustakaan mini dan ruang belajar, bilik solat, bilik anak2 sorang satu, bilik saya, bilik tetamu, bilik maid (kalau ada), ruang tamu yang besar sesuai kalau ada kenduri kendara, ruang makan, dapur yang besar supaya saya boleh buat satu ruang khas di dapur tu untuk anak2 kecil saya membuat aktiviti di situ sekiranya saya memasak dan boleh memerhatikan mereka dalam masa yang sama, & laman luar rumah yang besar untuk aktiviti kami anak beranak terutama untuk anak2 bermain
- simpanan yang banyak untuk pendidikan anak2 dan masa depan mereka kot2 saya n suami meninggal dulu drp mereka.

5 perangai buruk:

-kalau marah, saya marah betul2 (err..ada ke orang marah main2?)
-tangguh keje kalau mood tak de
-suka study last minit masa belajor dulu
-suka berangan (sebab freekan..tapi bahaya sebab syaitan suka)
-saya mudah memaafkan orang tapi SUKAR melupakan kesalahan/kesilapannya pada saya. Saya akan ingat sampai mati.

5 perkara yang saya benci lakukannya:

- sikit-sikit nak merajuk (Pantang saya orang kuat merajuk, tak kira lelaki atau perempuan).
-lipat baju (kalau suami ada masa saya melipat baju, abih melipat semuanya saya suruh suami saya tepuk tangan tanda bravo hahaha. salah satu cara gurau senda gak tu :)
-gosok baju (tapi kena buat gak)
-basuh pinggan (tapi kena buat gak)
-mood tengah tak de tapi terpaksa melakukan sesuatu

5 perkara yang saya tidak akan lakukan (Na'udzubillah -minta dijauhkan):
- Menyintai lelaki lain selain daripada suami saya
- kalau babap anak tahap mendera, untuk mendidik tak pe
- Putuskan silaturrahim
- Mengapi2kan orang
-Menggunakan sihir ke atas orang lain.

5 perkara yang membuatkan saya menyesal:

- Tidak belajar bersungguh-sungguh masa undergraduate
- Hingga sekarang tidak berkesempatan ke tempat kerja berlakunya tragedi kebakaran yang mengakibatkan kematian arwah ayah
- Melakukan kesilapan dan kesalahan yang tidak sepatutnya saya lakukan walaupun ia tidak sengaja, apatah lagi yang sengaja
- apa lagi ya?

5 barang kegemaran:

- hand mixer
-kamera
-hp /telefon
-pc/laptop
- apa lagi ya?

5 orang yang saya tag pula:
-alamak, sapa ya...tak tau nak memilih siapa. Sebab takut kita pilih, rupanya dia dah buat dah.

Oklah...ini aje, harapnya BR puas hati :D.

21 comments:

Sherin de Souza said...

Tahniah wanita hebat! :)

Mmg betul tu Syikin. You ni mmg seorang ibu, isteri, sahabat, anak & wanita yg hebat.

Macam mana raya hari tu? Mesti syikin masak best ni.

aNIe said...

Hehehe...syikin...5 perkara yang syikin tak suka tu ade yang kak lady suka...suka majuk...tapi kejap je, suka gosok baju & basuh pinggan...hehehe...

5 perkara kalau jadi jutawan tu macam sama aje...heheheh...

Kaklong Syikin said...

salam,

Sherin: Ya Allah..ni lagi sorang..huhu, i'm ordinary woman aje..tapi saya anggap itu DOA sherin utk saya, insyaAllah, saya nak jd wanita handal.amin.

sherin, i'm not a great cook, tak caya tanya my hubby..sian dia dpt isteri x pandai memasak..

kak lady: bagusnya kalau saya suka gosok baju n basuh pinggan cam akak..
oh, ada gak kita serupa..heheh

Anonymous said...

k.shikin...thanks sudi dtg jumpa Bie kat UIA...akak mmg seorg perempuan yg handal...yea yea betul!!

blackpurple @ jowopinter said...

Merajuk sikit-sikit tak apa itu manja namanya, tapi kalau sikit-sikit merajuk, itu mengada-gada namanya...hehehe

Tak suka basuh pinggan, ambillah pemnabtu rumah, takpun beli dish washer... :)

simah said...

saya pun setuju syikin seorang wanita yg hebat!..*pssst..syikin..nak duit raya? hahahahah :0)

Bunga Rampai said...

Salam,

Terima kasih sudi menjawab. Tahniah!

Alaa, tak suka itu dan ini biasalah :) Lagi-lagi bab basuh pinggan tu yang boleh merosakkan kulit kan? :D

Syikin memang handal! Dapat saya rasakan segala kewajipan dilunaskan atas rasa tanggungjawab yang tinggi - satu ciri menuju wanita mithali!

ibuVouge said...

wah clap clap kak syikin hebat
iv suka hand mixer, sebab ingatkan iv resepi iv x bg lag huhuhuuh

Sherin de Souza said...

syikin.... mana ada syikin ni tak pandai masak. Ada recipe blog lagi... And from your description, nasi ayam u tu sedap! :) Syikin ni merendah diri sahaja. Satu lagi ciri wanita hebat!

RaFFLeSiA MeRaH said...

tahniah, tahniah...harap2 bila anak2 kak syikin dah besar nanti, leh jadi ibu mithali pulak, insyallah...mane tahu kan...

edyan7 said...

hehehe... geng lah kita...tak minat gosok baju ngan lipat kain jugak... bila dah kawen buatlah jugak gosok baju hubby...baju yan kedut takpe..hahaha...

kak syikin, yan dah try few resipi tau...mmg sedap...exactly macam yang dalam resipi tu...sapa kata kak syikin tak pandai masak ni? :D

pekan said...

kak sy pun suka merajuk, suka sbb kena pujuk.. tapi tak selalu la.. kalau merajuk tu, muncung.. mak oi.. macam buleh ikat tocang.. hahahahha...

lagi satu cadangan, kalau tak suka basuh pinggan pakai pinggan pakai buang, daun pisang ker, pinggan kertas ker... hehehhe..

sy tak suka gosok baju.. kalau cam tu kena pakai baju pakai buang jugak ker.. ahaksss.. sadis nyer kalau cam nie..

WRA said...

sama la kita Syikin, tak suka org kuat merajuk...leceh rasanya nak pujuk...tp bila kita merajuk, nak pulak suruh org pujuk hahhahahhaha.....biasalah tu kan?
anyway, jangan merendah diri sangat Syikin...apa salahnya org dah puji tu...

Anonymous said...

SUAMI tak leh letak kat barang kegemaran ker? he.he.he..

Mummy Rizq said...

memang dengar dr suara.. pun dah tahu syikin memang handal..hee..hee..

Kak Teapot said...

waduh waduh...wanita handal! bukan senang nak dapat title tu yek?

kalau akak sorang jutawan segera, akak habiskan hutang ghumah, keta, kad kredit, orang perseorangan (kalu ada)pinjaman bank apa2 ker, pastu baru pikir nak wat aper ngan duit belen tuh...lega no!

Tapi its just wishful thinking jerk!

Ajzie said...

Emmm mmeng betul Syikin wanita handal..mcm Bunga Rampai cakap.. Moga jadi yg terbaik demi keluarga dan agama.

Anonymous said...

Syabas Syikin...semoga sentiasa mengekalkan ciri2 wanita muslimah yang sebenarnya.

(lama tak jenguk blog syikin...bizi sokmo, bak kata zar sejak akhir2 ni)

Anonymous said...

wah..sama la kita..tak suka gosok baju..hehe..

Shami said...

Syabas dan tahniah syikin..he..he..selamat berblog kembali...yg pertama tu sangat menarik, ...besar sungguh angan2 syikin...he..he...

abiumar said...

Assalamualaikum...

Tahniah atas gelaran wanita handal. Ingat 5 sebelum 5...

Tq