Monday, September 11, 2006

Lebih Handsome & Kuasa Cinta

Assalamualaikum...

Nak cerita ni... Sesekali saya membeli lauk2 basah (kecuali ayam) dan sayur daripada penjual sayur yang lalu di depan rumah saya dengan lori kecil mereka jika barang-barang habis cepat tanpa dijangka (Biasanya suami yang beli barang kat kedai or pasar malam. Saya nak ke kedai berdekatan dengan berjalan kaki sambil membawa Alia dan Huda leceh, lambat jadinya). Mereka ni suami isteri berbangsa cina dan berusia lingkungan 40 an ke atas. Ramah orangnya dan suka bercerita, pandai bercakap B.M biarpun kedengaran slang cinanya sesekali, naknya pulak saya rajin layan mereka berborak, lagilah menjadi2. Cam member plak.

Satu pagi di minggu lepas, masa duk membeli tu, first time nyonya ni nampak suami saya. Sibuk dia tanya suami saya kerja kat mana, saya jawablah sekian sekian tempat. Rupanya ada sorang customer dia pun kerja kat tempat suami saya. Dia suruh saya tanyakan suami kalau kenal si fulan. Siap dia desribe si fulan ni lelaki Serani. Handsome pulak tu.
Yang saya nak tergelak tu, punyalah dia duk kerap menyebut handsomenya si Fulan tu. Yang suami dia tersengih2 aje mendengar. Saya pun tergerak nak usik, eh..suami awak lagi handsome tau..

saya tau...tapi dia banyak handsome

eh, suami saya handsome tau.." saya cakaplah camtu pulak

saya tau, suami kakak handsome (sabor jek dia panggil saya kakak..huhuhu), tapi dia lebih handsome drp suami kakak " masa ni sib baik saya tak gelak kuat2. selamba aje dia jawab camtu.punyalah dia pertahankan mamat tu.Suami dia duk sengih lagi.

eh, suami saya lagi handsomelah" lagi galak saya pertahankan suami sambil gelak2. Tiba-tiba dia tergelak,

haiyya, kakak banyak baguslah," sambil ketawa besar tu dia masuk ke dalam lori dan dia thumbs up kat saya. Agaknya dia kagum memikirkan saya mempertahankan kehandsoman suami saya hehe.Kemudian mereka pun berlalu pergi meninggalkan saya yang masih tersengih2 mengenangkan perbualan tadi.

Pendek kata, itulahkan KUASA CINTAkan? Siapa lagi nak puji atau mempertahankan pasangan kita lawa atau handsome kalau bukan kita? Begitu juga dengan dia. Kalau dalam hati ada cinta, walaupun orang nampak pasangan kita kureng/hodoh/buruk/cacat/gemuk, tapi pada kita, dialah paling lawa, paling handsome dalam dunia. Hati tu tak berpaling ke arah lain dah. Amin.

Tapi...bila cinta tu habis or mati, biarlah lawa macamana sekalipun, handsome macamana sekalipun, hatta cinta itu adalah cinta pandang pertama, boleh lenyap tiba-tiba, terutama kalau datang orang ketiga atau masalah2 lain yang wujud. Kalau yang buruk tu, lagilah berganda2 nampak buruknyakan? Na'udzubillah.

Apa pendapat anda ya?

.......................................................

p.s. keadaan Kak A dah stabil tetapi masih belum sedar. Dr. sedang memantau buah pinggangnya. Kalau proses buah pinggangnya ok, insyaAllah, dia boleh survive. Kata X, suami Kak A pun nampak cool berbanding sebelum ni yg macam lost. Kita terus doakan Kak A ya.

33 comments:

Unknown said...

Betul tu kak. Suami kitalah paling handsome di mata kita kan. Siapa lagi nak puji kalau bukan isteri..hehe.

Suami nyonya tu tak jeles ker, dia asyik puji mamat tu. Dah terpikat agaknya...hahaha.

yus doakan Kak A segera sembuh...InsyaAllah.

Shami said...

Syikin. Kalau kita tak cakap suami kita handsome sapa lagi nak cakap, he..he..he, cinta, kasih, handsome semuanya akan lahir bila dia dapat bahagiakan kita dan anak2 serta ibu bapa kita.he..he..

lawak jer nyonya tu, dia nak bakar hati suami dia ka...kut ada yang tak cukup suami dia bagi kat dia kut....ha..ha..ha,

Doa kak A sembuh dan dapat melihat anaknya....amin..

P/s: syikin jangan ler merajuk, walau tak tinggai pesan, blog awak tetap saya baca...he..he..jom ler join uptrend..hi..hi..hi

Zareda Norman said...

syikin
memang betoi kuasa cinta tak membataskan segala galanya. Kalau hubby zar tanya 'bu, babah hensem tak?' zar jawab hensem macam jackie chan.. hehhehe sendiri mau ingat ler kan..

Tapi kat opis zar ni, staf zar pun hensem hensem juga, kalau zar nak marah dorang zar cakapler 'muka jer hensem, kerja cam ni pun hampeh' sambil gelak gelak ler. Nanti dorang jawab 'puan, muka hensem ni modal carik makan.. ' ciss.. menjawab jugak tu.. hahahhaha

Kaklong Syikin said...

Yus: entahlah yus, agaknya tak kot sbb suami dia senyum aje, tak de riak marah pun.

shami: betul pdt awak tu shami ttg hansome tu

zareda: hehe..mcm suami sayalah, kekadang dia tnya, hensem tak? saya jawablah, hensemlah :D.

haha..sabor jeklah dpt staff pandai menjawab, tu yg nak kena standby sambal belacan kaw2 punya pedas hehe.

Anonymous said...

sabau aje lah ngan nyonya tu...sib baik suami dia sporting kan tak marah2 bila dia puji...klu tak sporting boleh jd bhn gaduh plak...

RaFFLeSiA MeRaH said...

betul tu, walau ape org cakap kat suami kita, pada mata kita dia lah penawar, dia lah racun, ye dokkk?? hehehe...bagi sape yg ader hubby lerrr...

Kaklong Syikin said...

bie: hehe..betui tu. tp suami dia ni akak tgk jenis cool aje

RM: betul pdpt awak tu RM..:D

Izhal said...

ini celita manyak baik laaa kakak... sapa lagi mau backing family sendili kalau dili sendili tatak backing...

Sya said...

Alamak kakak manyak cinta sama kakak munya suami aaa...

psst kakak jangan manyak puji hensem ooo lu munya suami nanit lu munya suami manyak pelasan ooooo

Anonymous said...

sabor jelah..chinese memang suka panggil orang kakak biaq pun depa ni kita dah boleh panggil auntie...

Anonymous said...

-sedang ingin bercinta-

ontahsapo said...

yer yer setuju... tapi ontahsapo memang ensem, tak tipu ni...

Anonymous said...

eh kenape saye rase suami saye tak ensem?ke saye dah tak sayang die?owh rupenye saye takde suami haha

Kaklong Syikin said...

izhal: awak manyak butul..hehe

kaksya: hehe..suami saya manyak sunyum lepas saya citer ini kisah pada dia..

Onde: hehe..sbb itu panggilan hormat agaknya

nbb: dipersilakan..

OS: alhamdulillah :D, untunglah isteri OS.

kurekure: hahaha...pandai melawak. tima kasih singgah blog akak ni. sila dtg lagi :D

NBK466 said...

ontahsapo ker yg SERANI HANDSOME sangat tuh..den lagi hansem kalau cam tuh..ha..ha..ha..

p/s : terus mendoakan kak A....

AppleB said...

hensem ke laki aku?? *dok pikir sambil garu-garu kepala*

ya dia hensem gak, tapi kalo ada mamat lagi hensem kat sebelah lalu sure saya pandang mamat yg hensem tu...hehehehheeh.


Semoga kak A kembali sihat dan dapat tgk baby boy dia. Amin

zizie ali said...

tak ada orang melayu yg hansem. kalau hansem mesti dah ada kacuk. arab ke. parsi ke. hindi ke. cina ke. kalau tak ayah, atuk. kalau tak atuk, moyang. kalau tak moyang, moyuk. dan begitulah seterusnya...

Mummy Rizq said...

ckin... suami saya paling hensem la!!!

Kaklong Syikin said...

seorang aku: yap..betui pendapat Aku tu

nbk: hehe..sapo laie nak puji diri sendiri, yo tak?

Apple pie: hehe..sekadar memandang sepintas lalu tidak membuatkan kita jatuh cinta ya kan, walaupun dia hensem giler..

zizie Ali: oh..begitu ya..tq datang sini :D

MB: hehe, persilakan memuji suami anda sendiri :D

Anonymous said...

boleh ker en. suami buat perkara yg sama untuk isteri? nak jugak sekali skala dengar suami puji isteri dekat orang lain..hehe

Anonymous said...

aduh kelakar lah. saya pun nak join the club memuji hubby sendiri hensem.

nyonya tu bersikap jujur sebenarnya.

semoga kak A terus pulih

simah said...

marilah kita bersama sama mempertahankan cinta di hati..dengan izin Allah...

saya sentiasa mendoakan kak A... kesiannya dia...

maklang said...

Moga2 Kak A selamat, InsyaAllah...


Semua suami tu handsome pada mata isterinya...tapi isteri tu cantek ke di mata suami bila suami dah mula memandang ke lain atau isteri dah mula menjeling kelelaki lain...ni yang buat risau ni...


Baguslah tu Syikin, suami mu memang lah hemsem!!

Sherin de Souza said...

Syikin, ni ha Sherin. Sorry le lama menghilang.. cuma sibuk ngan kerja-kerja. :) Terima kasih kerana mengambil kisah pasal Sherin. Ni ha terimalah *muahhhhhh* :)

Syikin, suami saya pun handsoome juga la! :P

kasutVINCCI said...

suami saya pun hensem laa!!
Hahahahahahahaha

Ayu Mohamad said...

suami saya pon hensem.. hehe bleh ke ckp mcm akak ckp "suami saya lagi hensem tauuu" hahahahahahahaha

kak, yg penting mata kite yg memandang betul tak?

zino said...

nampaknya semua suami suami kat mlaysia ni hensem2 belaka hehe

Literature Sushi said...

Setuju.. contohnya Datuk K, siti kata hensem tapi tapi mamat2 frust kata misai Datuk K tebal tak hensem... he..he..

Kaklong Syikin said...

mamasinga: hehe..itu kena tanya bapa singalah.

Mamasarah: hehe..join jangan tak join. betul nyonya A tu bersikap jujur :D.

Simah: amin

Maklang: mmg kena ada rsa risau gak maklang..

sherin: heeh..thanks.
yelah, mestilah dia hensem, kalau tak takkan awak kawin ngan diakan???

Kaklong Syikin said...

kv: alhamdulillah :D

ayu: cakaplah...blh aje :D .betul, mata kita yang memandangnya.


zino: yes..tp kalau perangai buruk, hilang hensem tu..hehe

Raeidzall: hehe..gitu pulak

Anonymous said...

blog ni tempat nak gumpat pasal orang ada tak? peace

Kaklong Syikin said...

anon: hehe..nak ngumpat pasal sapa tu?

Lan Rambai said...

Saya adalah lelaki yang paling hensem di dunia ini hahahaha... isteri saya kata lahh.. hahaha

Isteri saya bukanlah yang paling cantik di dunia ini... tapi saya cintakan dia seorang jer hahaha