Friday, March 10, 2006

Abstrak in Arabic

Tghari semalam, saya ke kampus. Berkobar2 ni nak antar comb binding tesis kat kulliyyah. Tapi, on the way nak ke ofis postgraduate unit kulliyah tu, hati saya mcm tak seronok jer, dahlah tngh frust ngan mutu fotostat utk 2 copies of the thesis tuh. Masa dah serahkan form yg patut diisi, staff ni sempat check la saya punya tesis tu..tiba2 dia tanya,
eh..mana abstract in arabic.. ( ya ALlah, tak cukup ke ngan abstract in english tu??)
ha? kena ke sis..saya rasa tak kena, sbb saya pernah tengok dulu dlm tesis sblm ni.
Ada...
Dia bangun dan cari latest tesis yg dah dihantar student..alamak, ada lah...Dia pun check dlm guideline thesis presentation tu..ada gak...padanlah hati saya tak sedap jer masa nak ngantor ni, rupanya ada keja tak siap. At last, saya ambil balik dan janji akan pulangkan selewat2nya 2 minggu lagi. Ni agaknya polisi barulah ni.Adeii..dahlah b.arab saya kantoi..nampaknya kena minta tolong husband la.
Tapi suami sibuk dan dia nak tolong bayarkan, dia suruh ke pusat bahasa dan tanya cost translation...mak datuk!! 1 page 45 ringgit..tak de beza rate student or non student. nampaknya suami kena fikir baliklah..saya punya abstract tu hanya 2 pages jer...terbang 90 inggit nanti.

Tapi ok gak saya amik semula sbb saya tak puas hati ngan mutu fotostat tu, kotak carta blur terus, dahlah masa nak p fotostat semula semua kedai fotostat dlm kampus tu full..tak kuasa menunggu lama, yelah, fikirkan anak2 ngan suami kat ofis suami...dah lah cik abe tu tengah kalut nak siapkan soalan exam dan nak submit ptg tu gak..
Hmm..ingatkan dah blh berdondang sayang..tak blh lagi..hai ni lah ujiannya nak berikan yg terbaik...

1 comment:

Hot Mama said...

Ala ciannya... Nak tolong translate tapi tak reti bahasa Arab. Datuk kita org arab, tapi cucu ni tak tahu cakap arab ..hampeh betul! heheh!
Bila nak grad nie?