Friday, March 03, 2006

cikgu...kepala saya terhantuk

Saya tengah mengadap keje ni, tiba2 hp berbunyi. Tak kenal nombor. Bila jawab, dia perkenalkan diri as guru kelas Husna. Eh, apa pulak ni? Terfikir dlm hati. Berdebar jap. Dia bagitau yang Husna terhantuk. Saja dia inform awal takut nanti balik rmh kepala Husna dah bengkak dan lebam apa halnya pulakkan. Dia bagitau, Husna nak ambil pemadam yang terjatuh ke bawah meja, angkat kepala, terhantuk. Terus dia datang mengadu,
Cikgu, kepala saya terhantuk
Saya tanya samaada dia menangis atau tidak. Lega dia tak menangis. Tapi itulah anak dara saya, mudah mengadu orangnya. Risau gak bila cikgu tu nak inform pasal keadaan Husna, saya takut Husna sakit perut..mcm umminya, perut dia senang masuk angin..mak borek..anak rintik.
Senang hati saya dapat guru sekolah yang concern ngan keadaan anak muridnya dan inform cepat pada parents kalau ada apa2 hal.

3 comments:

ibuVouge said...

syikin kena la ajar huda mengadu pada right person, takut nt org amik kesempatan..
eheh kite yg baru setahun jagung berumah tangga ajar syikin pula ye..;-)

Hot Mama said...

pandai cikgu tuu call, sure dia takut org ingat dia yang buat kat anak murid. Sekarang nikan parents dah mula ambil action against teachers yang buli anak mereka.

Kaklong Syikin said...

iv: tak per..tak kira sapa pun blh bagi viewkan..

hot mama: hehe...betui pendapat awak. tapi saya dah beberapa kali jumpa cikgu ni, mmg dia jenis caring ngan student even ada mommy yang saya pernah jumpa pun puji cikgu ni mmg bagus.