Wednesday, March 08, 2006

Reader's Digest

Petang tadi..duk sibuk anak2 baru balik sekolah, tiba2 telefon berbunyi. Bila diangkat, mak sedara saya, MS.Z telefon. Saya dah agak dah tujuan dia telefon. Sibuk tanya khabar masing2, hal anak2, kemudian dia masuk kat topik utama...Readers Digest. Dia minta tolong saya lengkapkan ayat Reader's digest enables.....(tak lbh 20 pth perkataan). Saya kata insyaAllah malam ni saya bagi dia. Sebelum ni mmg dah kerap saya tolong dia buat ayat untuk pertandingan anjuran Reader's Digest ni. Rajin sungguh dia, yelah hadiah ditawarkan lumayan. Saya tolong jerlah, sebab saya tahu dia mmg nak sangat menang. Memang tak pernah menang, tapi dia tetap TAK putus asa. Sian gak kat dia sebab saya pun bukan terrer B.I, tapi dia tak jemu minta tolong saya. Saya cubalah yang terbaik. Tadi ni, baru jer sms kat dia ayat yg dia kehendaki tu. Suka dia...tak perlah, sapa lagi nak tolong kalau bukan anak sedara sendiri. Tak luak pun...kan kan kan.

13 comments:

WRA said...

waa..rajin ek mak sedara syikin ni buat peraduan tu....akak dulu pun dapat, masa tu rajin la...tapi lepas beberapa lama tak habis2 peraduan tu, terus surrender...skang ni pun still dapat tapi buat derk je hehhehehe...
akak cuba hantar artikel ke reader's digest...kalau keluar dia bayar $100...hehehehhe

Kaklong Syikin said...

ya kak..jgn tak tau,dah bertahun dia cuba...
eh..baru tau kalau wat artikel dpt $100..dlm us ya?

kasutVINCCI said...

bagus punya anak sedara ni.

Kaklong Syikin said...

sian kat dia ...tapi semangat besau.
tq datang blog saya

Kopi Suam said...

Syikin,
kalau tak silap hantar joke kat RD boleh dapat RM50 atau USD50 tak pasti lah...

hmm boleh jadikan pendapatan sampingan tu

Kaklong Syikin said...

KS: tq datang ke blog saya.

Hmm..menarik tu, tapi saya tak reti nak wat plak...dlm b.i plak tu..

aNIe said...

Dulu kak lady pun suka masuk peraduan2 ni...masa keje kat pertanian dulu suka buat teka silangkata Berita Harian...berkat tak putus asa...dpt lah jugak hadiah...tapi silap 1 perkataan...kalau tak dpt ribu2...tapi dapatlah rm 250...sebab berkongsi dengan pembaca lain sebab sama-sama 1 je yang silap...

Tapi sekarang dah menurun sikit ketagihan masuh peraduan ni...sebab malas dah...

Eh!!..mak sedara ade janjikan berapa % untuk syikin..anak sedara dia yang baik hati ni? ...hehehe...

Kaklong Syikin said...

heheh..dia tak ckp nak beri brp %..saya pun tak mintak. akak tau tak, sbb utama dia nak menang sangat ni sbb dia niat nak baiki rmh pusaka arwah atuk saya...tu yg syahdu tu (tu saya pun semangat nak tolong)..sbbnya maksedara ni bkn kategori org senang..tapi bagusnya depa suami isteri ni jenis kuat berusaha utk tambah pendapatan..n masuk peraduan dlm RD ni salah satu usaha mencuba utk dpt duit banyaklah...

Mummy Rizq said...

syikin, thanks for dropping by. datang datang lah selalu. boleh borak borak...

Pnut said...

hubby saya pun ada hobby masuk peraduan-peraduan ni..skrng je tak berapa aktif sangat..sebab asyik kena gelak ngan saya...heheh

Kaklong Syikin said...

MB: tima kasih atas kunjungan balas. insyaAllah..sayaa akan berkunjung ke sana..hehe..

pnut: penah menang tak? saya kecik2 dulu suka masuk peraduan mewarna..tapi sbb kita tak pandai mengaler..tak penah menang. malas nak masuk dah.

Along said...

ah, along pun ada member yg memang rajin masuk contest macam ni. Memacam dah dia menag, handphone je dah berapa bijik. Tahun lepas laki dia menang kereta pasel masuk ABP Berita Harian tu. Pergh, dasat gak.

Along ni, jeles je lebih. Tapi soh usaha masuk contest maleh. Nak2 le yg mintak slogan, alahai..malehnya nak pikir.

Kaklong Syikin said...

betui tu along..saya ni maleh bab slogan tu lah..tapi baru teringat, last suami saya masuk contest dulu masa heboh ngan nescafe wat contest..kalau menang dpt berapa puluh ribu or seratus ribu or satu juta..