Thursday, March 02, 2006

D sekolah Husna..

Lega rasanya badan dah kebah. Dengan senang hati saya pegi k sekolah Husna petang tadi, utk temankan dia hingga suami saya datang ambil. Tapi, bila dah jam 6 lbh, saya terasa badan saya beransur hangat..Allah, demam balik. Tapi masih berkemampuan untuk berdiri tegak lagi. Kebetulan, terserempak dengan kawan lama yang mengajar di sekolah tu, kami berbuallah. Dapat gak saya lupakan kejap demam saya ni. Bila dia balik, saya dapat rasa saya tak leh nak bertahan sangat. Kebetulan suasana dah lengang, saya biarkan anak2 main kat area parking kereta berdepan dengan kantin sekolah. Seronok rupanya petang2 berada di situ, sebab angin kuat. Saya biarkan anak2 bermain lepas bebas...bila masanya lagi. Kat rmh saya, alahai..porch kecik ciput tu jer. Kat sini, ha..larilah sepuas hati..tapi saya monitor juga..sebab ada gak keta sebuah dua yang masuk... ni kakitangan sekolah yang masih belum pulang.
Alia memang saya lepaskan sungguh. Dengan terkedek2 dia ke sana ke mari. Menjerit suka dia, apatah lagi bila nampak burung terbang rendah dan turun ke tanah..punyalah dia jerit memanggil. Bila angin kuat..dia pun menjerit suka lagi. Suka tengok gelagat dia. Sesekali dia jatuh. Macam biasa, Aiman suka pujuk dan dukung dia. Si Husna..duk main lari2 ajak Huda main kejar2 dengan dia...Aiman pula, mcm biasa suka sakat Huda. Huda, si pakar menjerit mmg sakit hati jer ngan abg dia..ada je dia nak menjerit. geram gak tu. Sesekali terpaksa jerit panggil depa datang dekat saya (hai..tekak saya gak bertambah sakit). Lupa jap panas badan yang makin terasa. Tapi, satu ketika saya tak tahan dah. Jam dah pukul 7. Suami pulak, sejak saya dpt temankan Husna, dia dapatlah mengajar lama sikit students dia..kalau tak tu, terpaksa potong sikit masa. At last, saya sms suami,
Hua...badan den paneh balik
Hampir 7.20 suami saya sampai. Masa tu badan saya makin panas. Kami singgah kedai, saya turun beli 100+ (sakit2 tu nak berjalan gak tu. Suami terkejut saya nak beli lagi, sbb dia baru beli 2 botol semalam. saya kata dah tinggal 1/2 botol. Minuman ni feveret satu family!!!Alia minum macam minum air kosong) dan suami p order burger..sibuk anak2 nak makan burger. Suami saya pun tak berapa sihat. Sakit kepala, tapi syukur dia tak demam. Sampai rumah, saya kuatkan badan...buat apa yang patut dulu, suami larang basuh pinggan, dia nak buat.tapi saya kata tak perlah, dia layan anak2 makan. Saya sapu lantai kejap. Astaghfirullah, tak sedar dah jam 8. Cepat2 saya p solat maghrib. Lepas tu saya makan sikit buat syarat nak telan ubat....tapi tekak pedih sangat rasanya. Masa ni suhu badan saya panas sangat. Saya tepek bye bye fever kat dahi dan belakang tengkuk. Baring kat ruang tamu. Syukur sangat Alia tak meragam. Dia mulanya menyusu, tapi kejap sangat, agaknya dia terasa bahang pada badan saya, tu dia tak mau lama. Sian kat Alia, tapi saya biarkan dia main dengan pen dan kertas. Belajar menconteng dah cek mek molek ni...sambil tu mata dia sesekali tengok tv. Saya saja panggil dia, buat dek jer.
Suami pun makin tak larat. Dia surrender, tidur atas kerusi panjang.
Saya cuba wat tidur, tapi tak maulah...padahal, kepala tu berdenyut...masyaAllah. Husna saja landing kat badan saya,
Umi..umi pakai kain nipis ke tebal ni..kakak rasa badan umi panas sangat
kain batik la..
Akhirnya dia bangun, sbb tak selesa. Saya minta Aiman tolong pijak kaki yg lenguh sangat ni...Duk sakit2 tu, saya picit sendiri kepala, tapak tangan..uk ak uk ak..abih angin segala badan. Sempat lagi tu tgk Mya Zara...hai makin mendebarkan citer ni. Rasanya tinggal 5 episod jer lagi.
Masa ni Alia saya masukkan buaian. Senang dia tidur, penat sangat. Hampir jam 11 baru panas tu kebah. Syukurnya..tu yang saya gatal p masuk blog kejap sebelum masuk tidur.

No comments: