Tuesday, March 07, 2006

Biskut balak dan rambutan

Penah makan biskut balak tak? Saya tak tau sama ada kat selangor or negeri lain ada jual selain kat kg saya di n. 9 dan di Melaka. Bila tengok bungkusan tu..namanya biskut magerin. Biskut ni besar mcm batang(bukn leper mcm biskut chocfudge or biskut jagung tu), bersalut gula kering dan kepala biskut ni keras mcm rupa kepala lutut. Sedap dicicah dngn air kopi..keluar segala manis gula keringnya tu. Tadi, suami pegi rmh mak saya nak amik surat (surat menyurat rasmi mmg alamat rmh mak as alamat tetap, kami ni menyewa..payah nak bagi, kot2 pindah lagi..), dia bawak balik sekali biskut ni dan sedikit rambutan. Rupanya mak bawak ole2 daripada kampung tu sebungkus biskut balak nilah, mmg feveret kami anak beranak. Rambutan pulak, adalah yg dah masak sikit kat rmh pusaka moyang tu. Mak passed la kat kami sikit. Merasalah gak. Rambutan free. Sapa nak bagi.La ni semua kena beli, kecuali kalau tanam sendiri.

3 comments:

aNIe said...

syikin...akak tau biskot balak tu...heheh...kitorang panggil biskot tongkat...keras kepalanya...celup dengan kopi panas...ermmm...bestnya

Cherry said...

ambik gambar sikit ... mungkin kita makan kuih yg sama tapi panggilannya berlainan.

Anonymous said...

kak lady: wah, ada geng ni..mmg sedapkan, anak2 saya makan camtu pun jalan...even alia pun suka

kak ninuk: saya ni tak de kameralah..tu yg tak dpt nak masukkan gambar tu...kalau tak, bkn takat gambar biskut ni jer..gambar2 lain dah lama sya masukkan.