Tuesday, March 07, 2006

Air tarak

Lepas anak2 ke sekolah tadi, saya nak kunci pintu pagar bila Kak N, jiran sebelah kiri saya panggil, saya menoleh,


Syikin...nanti air tak de drp jam 9 - 12 malam
Ha? Akak dengar dalam radio ke?
Tak...kawan anak telefon, ayahnya keje kat sana
Ok. Tq.


Alamak..air tak de nanti. Cepat2 saya basuh pinggan sikit tu, masukkan kain baju penting dlm mesin basuh esp. baju sekolah anak2, tadah air sebaldi besar, tanak nasi (awainya..). Huda dan Alia masih tidur lagi. Tak per lah.
Masa nak mengadap blog ni, teringat nak telefon suami,
Bang..nanti siap2 solat kat luar..air tak de drp jam 9-12 mlm
oo...sampai jam 12? ok
Baru letak tepon. Berdering balik.
Nor, air tak de kan sampai tengah malam. Kalau tak boleh pegi rmh mak nanti...pagi ni abg free lagi..takut petang kalut.
Betullah, petang ni sampai malam dia ada kelas. Alamak..tengah tak de mood nak bersiap pulak.
Tak perlah, tunggu sampai tengahari, kalau betul tak de air, baru ke rmh mak..Lagi pun dah tadah air sebaldi besar tu.
yelah, takut sebab kesian kat alia dan huda jer. (agaknya dia terpikir kencing berak alia dan huda nanti susah pulak tak de air)
Terpikir...nampaknya, kena siap2 dululah apa yang patut. takut kang betui tak de air..dah kena bawak segala macam benda ke rmh mak...silap2 haribulan, tidur rmh mak sekali..nak kena bawak baju sekolah husna n aiman, baju keje suami...dan baju 2 lagi kanak2 ribena tu dan saya sendiri..ni yang den maleh ni...Ya ALlah, minta2 adalah air berterusan.

6 comments:

NONIE AZIZ said...

Elektrik tak de ok lagi jangan air tak de...parah!!!

Kaklong Syikin said...

Betui tu mamarisya...ni saya pun duk keluarkan segala jenis besen yang ada utk menampung air...nampak air masih ada tu wlwpun dah jam 10...harap sangat sbnrnya area rmh saya tak terlibat.

WRA said...

ye lah...dengar citer dorang tengah cuci kolam air? hopefully lepas ni kualiti air kat rumah lebih bagus la....

Nak komen entri yg bawah tu...samalah kita anak ramai..akak dah lima, nak masuk 6 dah ni...memang kecoh kat rumah tiap2 hari, rasanya rumah akak paling bising kat taman akak tinggal tu heheheheh

Kaklong Syikin said...

wah..akak lagi power..mesti akak lagi penyabar orgnya..
saya ni anak2 n suami tgh tunggu jer, bilalah ummi nak ada baby baru lagi..saya kata tunggu!! tak laratlah kak, sbb anak2 saya jenis tidur lewat, la ni huda n alia..jangan tak tau..jam 2 pagi depa masih blh jaga lagi..omak eyy tak cukup tidur..poning..poning..

akak fulltime house wife ke? pakai maid tak?

WRA said...

tak...akak kerja....kena pakai maid dah...kopak la kalau hantar nursery...dulu pun masa anak 4 makan seribu jugak sebulan bayar nursery...tak tahan ooooo..

anak2 akak pun sama laaa jenis tido lambat....pepagi nak pi ofis penin semacam je hehehehhe

Kaklong Syikin said...

tapi, akak kuat semangat sungguh nak tambah anak lagi..
bagus akak ni..dahlah keje, wat master lagi..saya tak larat keje sambil wat master, takut kantoi..