Tuesday, March 28, 2006

Kena TAG lah pulak

Hmm..seperti biasa, hari-hari saya suka ronda2 blog kengkawan ni, dan bila masuk blog hot mama, saya bacalah entri tagging dia..tup2 kat akhir entri tu, dia tag nama saya pulak :D. Alamak..kena wat pulak. Tak de yang menariknya tentang saya ni Hot Mama...tapi sebab saya dah janji ngan dia, ok saya cuba bagi jawapan atas setiap perkara di bawah ni;
1. 4 pekerjaan yg pernah saya lakukan;
-tolong kawan buat bisnes- menganjurkan seminar berkaitan guaman syarie.
-tolong kawan buat bisnes
-kerani di pejabat peguam
-surirumah sepenuh masa (aci tak ni? :)
2. 4 wayang gambar yang saya boleh ulang tonton
- narnia
-komedi P.Ramlee: 3 abdul, dll
-kartun disneyland: cinderella, beauty n the beast dll
-apa lagi yek..tak ingatlah
3. 4 tempat yang saya pernah tinggal
-Batu Pahat, Johor
-Kg. Manjoi, Ipoh
-Kg. Delek Kiri, Klang
-Selayang
4. 4 rancangan tv yang saya suka tonton
-Siri penyiasatan: Mc Bride, CSI's, Jane Doe, 3rd Watch dll
-Oshin
-Reality tv shows
-Komedi
5. 4 tempat percutian yang saya pernah pergi
-Mesir(Kaherah, Iskandariah, St. Catherine, & lain2 lagi tak ingat. Paling best daki Jabal Musa tgk matahari terbit)
-Selatan Thailand(Pattani, Yala, Narathiwat, Songkhla, selatan Haadyai)
- Sumatera (Medan n Aceh)
-Tempat2 menarik dlm negara (P.Langkawi, Cameron Highland dll)
6.4 jenis makanan kegemaran
-laksa (selagi ada laksa tu dlm rmh, selagi tu saya blh makan bahkan berhari2 pun tak per...)
-aneka sambal tumis, udang terutamanya.
-aneka masakan mee/meehon
-masak lemak cili api
7. 4 websites yang saya lawat hari2
-semestinya blog saya
-bloggers
-berita harian
-yahoo
8. 4 tempat yang saya ingin berada sekarang
-Mekah& Madinah (saya rindukan bayu lembut angin madinah dan masjid nabi, saya rindukan Masjidil Haram, kan seronok dpt settle down kat salah satu drp dua tmpt ni :D)
-Switzerland
-New Zealand
-Dan di mana sahaja bersama dengan suami, anak2 dan mak
9. 4 bloggers yang belum pernah di'tag'
-alamak, saya masih baru dlm blog ni, tak tau sapa yg pernah or belum kena tag selain drp iv, hotmama..
-any volunteers?
*****
update:
Ha...saya nak tag;
-Kak Wan (Alex Lacey)
-Blackpurple
-Zino
-Mama Risyia
- dan yang berminat tu..:D

21 comments:

Hot Mama said...

Yeye, shikin dah buat...

Surirumah tuu pun satu pekerjaan, infact patut dapat epf lagi tuu.. hehehe

eh kita pun minat oshin, best kan!

aNIe said...

syikin...kita sama2 nak pegi switzerland...hehhhe

laksa pun best...tak kiralah laksa aper ...

oshin...heheh...cerita lama tu...dari kak lady kecik lagi...best...

eh...syikin jual phyto-fiber ke?

blackpurple @ jowopinter said...

tag? apa bendanya tag tu? (samada buat2 tak tau atau memang betul2 tak tau ni? ...hehehe)

Kaklong Syikin said...

hot mama: hehe..itulah kan bab epf yg best tu, tak salahnya sorang menteri wanita sarankan isteri dpt potongan epf.

bestt citer oshinn..

kak lady: ada rezeki dptlah kita ke switzerland tu..saya suka pemandangannya..wallah..

ha ah kak, saya jual phyto fiber..naper? akak makan ya? sejak makan f.b. ni, dptlah saya turunkan berat badan sikit2..hehe

bp: saya pun mulanya tak tau gak..tapi tgk org lain punya tu, taulah..alah tulis 4 perkara yg disenaraikan tu bg setiap tajuk (no. 1-9)ikut kesukaan awaklah..

Hot Mama said...

ala blackpurple tuu sajer jer buat tak paham..hehehe. Betul tak?

Kaklong Syikin said...

hotmama: hehe..agaknya lah tu..nanti kita jenguk blog dia,dia wat dak tag tu.

NONIE AZIZ said...

huhuhu..MR dah buat lah shikin cuba jengok n3 lelama MR!!

Kunci said...

Sama la selera kira.

Saya kalau buat laksa sape tak habiskan kuah mmg saya rasa tak puas ati sikit...sbb sayang & leceh ok buang tulang tadi. Org penat buat jgn le buang.(Laksa queen control)

WRA said...

akak pun dah kena la syikin...dah buat dah...best ek dah sampai Mesir tu...bila laaa nak sampai...kita sama gak suka cerita penyiasatan ngan katun2 Disney tu hehehehehehhe...

zino said...

ada jugak terselit nama zino ke.. hehe nanti le fikirkan..

mama_fynn said...

syikin, phyto fiber tu berapa harganye?
tak boleh try dulu ker? takut tak leh makan

Kaklong Syikin said...

MR: OOOO..NANTI saya tag nama org lainlah.yelah, MR dah lama dlm blogging ni kan.

Kaklong Syikin said...

kunci: saya, kalua makan laksa, mmg licin sampaikan daun kesom, bunga kantan pun saya sebat..:D

kak wan: oo..nantilah saya tag org lain plak, kena tgk betul2 yg lelain ni bila mula blogging. mmg best kak p mesir tu..antara kenangan, tak pernah dibuat kat masjid d malaysia ni, jual baju tidur seksi2 n jarang kat kedai2 jualan bawah masjid..tapi kat sana mmg ada.mula2 tu ternganga gak tgk, sbb terkejut.

zino: buek jangan tak buek. sonang baitu

mama_fynn: blh try aje. Rm 20 inggit utk 3 sachets (3 hari makan) dan satu shaker. nak tau lanjut, cuba tgk dlm blog saya ni, kat part other websites, ada info mengenai phyto fiber.

Shami said...

aha.. kalau suka makan laksa..mesti pandai buat laksa....dah cuba ka resepi yg awak baca kat blog saye..tu..

minat oshin ke..? saya minat gak ..lagi citer Rin Hane Koma...

Wah..dah ramai kengkawan lawat blog syikin..baguihlah..cariklah lagi isu2..menarik..syikin banyak masa...hi..hi..hi..saya sibuk..masuk blog pun malam je...itu yg kekadang sempat dan kekadang tak sempat nak jawab komen kengkawan..kak lady syikin dan kak sya..hi...hi..hi maaf le...

Kaklong Syikin said...

shami: saya bukan tak mau buat, tapi berapa kerat nao yg makan, anak2 saya lum besar2 cam anak awak. Husna n suami tak kuat makan laksa mcm saya. Aiman mcm nak ikut jejak umminya hehe..tapi tak leh lawan lagi.

hmm, ada masa pun sbb nak ilangkan boring..tulah, sambil tanak nasi, sambil tunggu kain dlm mesin habih basuh..sambil tu duk mmblog.tapi kalau cik abe n anak2 balik rmh, saya stoplah...priority utk depa. kalau mlm tu, tgk cik abe n anak2 dah bersantai, sambung balik.hehe..

alamak, rin hane koma tu pernah dengar rasanya..camner yek citernya tu, tak ingat.

Shami said...

Nasib baik malam ni husb kluaq pi jumpa kawan dia datang dari Sarawak kursus kat KL.. dia pi jengok jap..so saya boleh le lama2 kat blog..ni kalau tidak ado jo..dia kaco..macam jelous pulak..hi..hi..

Ha citer rin hane koma tu..kisah dia happy dan kelakar .. je..tak dapat nak ingat penuhlah..heh..he..maaf..

Eehhh tumpang tanya ...nah...apa kisahnye..tentang tag tu.. macam mana awak kena tag...habaqlah mai sini ,,cheik tak paham..

Anonymous said...

serius ni. apa bendanya 'tag' tu

Kaklong Syikin said...

Ok...

Shami dan Gitartong...saya tag awak berdua!!!!!!! :D. Sbb MR dan Kak Wan(alex lacey) dah kena buat

buat ya...

saya pun tak tau maksud sbnrnya. ni kena bloggers yg senior bagitau apa makna tag..

apa yg saya faham, senaraikn 4 perkara yg disukai or pernah anda buat drp setiap topik ( cth: makanan, filem, pernah tinggal di mana dsb) yg dikehendaki utk anda dedahkan dlm blog anda oleh blogger lain yg pilih nama anda ..mcm saya ni, saya ditag oleh hot mama, dan sblm tu dia ditag oleh org lain.

Jd, saya minta anda senaraikan 4 jenis makanan kegemaran, filem, pernah tinggal kat mana sblm ni, dll spt yg dlm blog saya ni, kiranya mcm org nak tau background andalah. Saya rasa, kita blh add perkara lain lagi bahkan bilangan tu pun blh ditambahkan mcm 4 jadi 7 perkara.

ok..jd anda berdua senaraikanlah dlm blog masing2 list topik yg sama spt dlm entri saya ni tapi ikut perkara kegemaran anda berdua (ikut jer tajuk topik 1-8 tu)..akhir sekali, awak tag lah sapa pulak utk buat perkara yg sama..ok

ibuVouge said...

gang la syikin..IV pun hantu laksa..
bestnya syikin dapat jejak bumi rasul tu

Pnut said...

ooo perenggan tak menjadi ye..
maybe kena guna html code la cam tu...

tau kan html code utk perenggan?

Kaklong Syikin said...

iv: wah..jumpa lagi geng laksa..:D

mmg best iv dpt jejak kaki kat bumi rasul tu..masa lepas wat umrah tu, seminggu pertama balik msia..saya angau semacam, mcm org bercinta..tapi ni angau ingat kat suasana mekah n madinah.

Pnut: kena tolong saya...camner nak buat ye code utk perenggan. Mula2 dulu jer blh ada perenggan kalau tgk entri lama2 tu..la ni pelik, tak tau nape..tolong ya pnut ya..tolong ya..saya budak baru belajar.tocey..tocey...