Monday, February 20, 2006

Naluri ibu

Kata orang naluri or gerak hati ibu ni betul..kalau dia rasa tak sedap hati, biasanya adalah yang tak kena berlaku..macam tulah berlaku awal pagi Ahad (1 pagi ke atas) lalu, masa saya lepas solat isyak, nak tidur dah...saya terdengar suara huda kat bawah macam nak muntah beberapa kali (Husna, Aiman dan Huda tidur bawah sebab malam minggu nak tengok tv sampai lewat malam), masa tu memang dia tengah teruk cirit birit pun, jadi mual nak muntah tu part of if. Hati saya jadi tak sedap, saya terus berlari turun ke bawah dan kejutkan dia, terkejut sebab badan dia panas sangat.Allah...demam rupanya.Datang balik demam dia. Alhamdulillah saya tergerak turun, kalau saya ignore je dia blh kena tarik sebab panas sangat suhunya. Cepat-cepat saya gerakkan dia (syukur dia senang terjaga) dan beri dia makan ubat demam. Voltaren (ubat demam dimasukkan ikut punggung) dah habis pulak. Saya lekatkanbye bye fever(alternatif membasahkan kepala dengan tuala basah) pada belakang badan dan dahi Huda. Masa tu pun saya dah mengantuk sangat, saya tidur je kat bawah, temankan Huda dan yang lain2. Alia dan suami kat bilik atas. Rasanya, tak lama saya terlelap, mcm terdengar2 suara budak menangis, puas saya fikir..suara siapalah tu..la, suara Alia rupanya..saya pun berlari naik ke bilik..sah dia menangis nak menyusu. Masa tu dah kat jam 5 pagi...Adeii..poning kepalo mak..hmm..tulah, dah ada anak ni, bab tidur mmg tak penah cukup. So, sesiapa yang belum kawin tu..tidurlah sepuas-puasnya sebelum bergelar ibu..

No comments: